PIĘĆ NIEZAPRZECZALNYCH KORZYŚCI Z JOGI DLA 50+

1. Zwiększa sprawność fizyczną – bez nadwyrężania organizmu
Ćwiczenia fizyczne to kluczowy element zachowania zdrowia z upływem lat. Jednak intensywne ćwiczenia jak bieganie czy siłownia mogą nadwyrężać organizm – zwłaszcza u osób, które zaczyna aktywność fizyczna po przerwie. Joga to doskonały sposób nabrania formy – zwiększenia siły, zakresu ruchów, stabilności, elastyczności – bez ryzyka kontuzji lub przeciążenia charakterystycznych dla innym form treningu.

2. Poprawia elastyczność
Stopniowe, delikatne rozciąganie w pozycjach jogi zwiększa elastyczność mięśni i zakres ruchowy stawów. Elementy te ulegają naturalnej degradacji  i z czasem mogą powodować znaczne ograniczenia w codziennym życiu. Istnieje powiedzenie, że ciało jest tak młode jak elastyczny jest jego kręgosłup – i w tym zakresie joga może zdziałać cuda.

3. Poprawia zdrowie kości
Ćwiczenia jogi zapobiegają utracie gęstości kości, co z kolei przeciwdziała osteoporozie. Wytrzymałości i poprawie gęstości kości sprzyja ich w miarę równomierne obciążanie i rozciąganie podczas ćwiczeń. Jest to szczególnie ważne u kobiet wchodzących w okres klimakterium ponieważ wraz ze spadającą ilością wydzielanych estrogenów zmniejsza się właśnie gęstości kości.

4. Utrzymuje jasność umysłu i ogranicza stres
Chwila poświęconego tylko Tobie, każdego dnia, w ciszy i koncentracji zdecydowanie wpływa na obniżenie poziomu stresu, obniżenie ciśnienia krwi, poprawia regularność oddechu, a to z czasem może realnie przyłożyć się na zmniejszenie ilości zażywanych tabletek. Dodatkowo gdy ciało lepiej funkcjonuje wpływa to bezpośrednio na samopoczucie, poziom energii i witalności.

5. Zwiększa akceptację siebie
Joga pomaga zaakceptować własne ciało. Pozwala czuć się w nim lepiej.  Obraz naszego ciała – to jak sądzimy, że widzą je inni –  zależy od tego jak się w nim czujemy.  Trudno nie być choć trochę zadowolonym gdy pewnego dnia staniemy stabilnie w pozycji tancerza, lub dotkniemy palców u nóg w skłonie w przód. Idę o zakład, że każda z Was po kilku miesiącach systematycznych ćwiczeń poczuje się lepiej we własnym ciele bez względu na to jaki jest jego kształt, waga i rozmiar.

Newsletter

Zapisz się i buduj z nami silną i zangażowaną społeczność

Podziel się z nami swoją opinią