PAUZA – MENO

Menopauza zazwyczaj przychodzi między 42 a 52 rokiem życia kobiety. W tym czasie stopniowo obniża się poziom żeńskiego hormonu płciowego – estrogenu produkowanego głównie przez jajniki, a nadnercza zaczynają wytwarzać zastępczo estrogen i androgen. Kiedy zmiany te nie zachodzą harmonijnie możemy się borykać z różnymi niedogodnościami. Dla przeciwwagi dobrą wiadomością jest fakt, że na dolegliwości te mamy wpływ i możemy je łagodzić i im przeciwdziałać.

Drogie Panie, punktem wyjścia do dobrego samopoczucia w tym czasie jest uświadomienie sobie że pauza meno nie jest chorobą!!! Jest natomiast mega naturalnym okresem życia, jest zmianą którą należy przyjąć z akceptacją. Pamiętajcie, że każda z Was jest silna, mądra i ma bezcenną umiejętność przystosowania się do zmian.

Co pomaga? Zindywidualizowane, holistyczne podejście może zdziałać cuda. Połączenie osiągnięć medycyny akademickiej z zakresu wiedzy o gospodarce hormonalnej i budowie kości z mądrością Wschodu dotyczącą odżywiania, ziół i relaksacji to klucz do sukcesu. Działajcie więc wielopłaszczyznowo.

W diecie nie powinno brakować produktów, które wg medycyny chińskiej odbudowują płyny ustrojowe Yin. Do nich należą: zarodki pszenne i olej z nich, fasolka mung, wodorosty, spirulina, czarna fasola, proso, tofu, fasolka kidney, jęczmień i nasiona czarnego sezamu. Z witamin najważniejsze są: witamina E, B-kompleks, C i A. W suplementacji minerałów najważniejszy jest wapń. Czynnikiem, który maksymalnie zwiększa przyswajanie wapnia jest magnez i witamina D ze światła słonecznego.

Z kuracji ziołowych niezwykle skuteczne w łagodzeniu przykrych objawów menopauzy są napary(pijane oddzielnie) z arcydzięgla chińskiego oraz serdecznika. Z kolei olejki eteryczne można dodać do kąpieli, do balsamu do ciała, do oliwki do masażu, a na okoliczność problemów ze snem skropić nimi delikatnie poduszkę. Pachnącym ukojeniem mogą być: olejek różany, świerkowy, lawendowy, z bodziszka i szałwii muszkatołowej.

Skupcie się przede wszystkim na sobie, wsłuchajcie w swoje ciało i potrzeby. Ciało jest mądre i podpowie czego mu brakuje. Być może to dobry czas na zdrowy egoizm, na hobby, na poświecenie więcej czasu relacji z samą sobą lub inną bliską osobą. Żyjcie częściej w zgodzie ze sobą, dbajcie o swój relaks i odprężenie. Akceptujcie siebie i swoje ciało pamiętając że to klucz do odczuwania radości z życia. To Wy same decydujecie o tym jak się czujecie, gdzie wychodzicie, co kupujecie, co zjecie na śniadanie. To Wy macie siłę sprawczą, poczucie wdzięczności i szacunku do siebie.  Każda z Was ma inne potrzeby psychofizyczne i tylko od Was samych zależy jak przeżyjecie ten kolejny etap życia. Doświadczenie pokazuje że kobiety szczęśliwe i spełnione przechodzą zmiany delikatnie, a te które myślą o menopauzie jak o katastrofie rzeczywiście doświadczają cierpienia.

To zróbcie koniecznie: ruszajcie w kolejną podróż!!!

Rzucajcie poduchami, ćwiczcie chi kung, zrezygnujcie z papierosów, ograniczcie małą czarną do jednej dziennie,  krzyczcie, śpiewajcie, grajcie na grzebieniu, głęboko oddychajcie, z nikim się nie porównujcie, śmiejcie się z przepony, bądźcie obecne w danej chwili i róbcie wszystko to co podpowie Wam wyobraźnia i sprawi radość!!!

Newsletter

Zapisz się i buduj z nami silną i zangażowaną społeczność

Podziel się z nami swoją opinią