NIECH SZYJA CIĘ NIE ZDRADZI!

Nie ruszaj się. Jeśli czytasz ten tekst przez telefon, poświęć chwilę, aby zauważyć pozycję, w której znajduje się Twoja szyja. Większość z Was, prawdopodobnie pochyla teraz podbródek do dołu powodując uginanie szyi. Niby nic, a jednak może to spowodować więcej szkód, niż przypuszczacie. Każdy powtarzający się ruch lub skurcz podskórnych mięśni szyi powoduje z czasem powstawanie na niej linii poprzecznych i zmarszczek. Za każdym razem gdy spoglądasz w dół na telefon komórkowy, czytasz w łóżku lub robisz przysiady z pochyloną głową, szkodzisz skórze na swojej szyi.  Co zatem zrobić, by wspomóc skórę szyi?  Poniżej kilka podpowiedzi.

1.Ochrona przeciwsłoneczna ma kluczowe znaczenie
Jeśli miałabyś zapamiętać tylko jedną rzecz z całego tego tekstu, to niech to będzie ochrona przeciwsłoneczna. Skóra na szyi jest dużo delikatniejsza od skóry twarzy, a tym samym bardziej podatna na promienie słoneczne.  Wystawianie skóry na słońce, powoduje stopniowy rozpad kolagenu, a zatem jej wiotkość i w konsekwencji zmarszczki. Codzienne stosowanie kremu z filtrem min. SPF 30  pomoże ochronić szyję przed słonecznymi uszkodzeniami skóry.

2. Kremowa pielęgnacja
Skóra w tym miejscu praktycznie pozbawiona jest gruczołów łojowych, co sprawia że jest bardziej podatna na suchość, podrażnienia czy blizny. Warto zatem zainwestować w kremy bogate w olejki roślinne, witaminy i lipidy. Często w produktach przeznaczonych do pielęgnacji dekoltu znajduje się kolagen, który pomaga ujędrnić skórę. Jednak odradza się używania kremów z retinolem, który może powodować przesuszenia i podrażniać skórę szyi. Dodatkowo raz – dwa razy w tygodniu powinniśmy zrobić delikatny peeling szyi i dekoltu, tak by ułatwić wnikanie substancji aktywnych z kremów.

3. Masaż
Gdy zaopatrzysz się już w stosowny krem, warto nakładać go w odpowiedni sposób. Zawsze zaczynamy od dołu szyi i kierujemy się ku górze – nigdy odwrotnie! Ten prosty trik, zapobiegnie wiotczeniu skóry. Gdy brakuje jej jędrności, można zastosować masaż z użyciem kostki lodu. Należy owinąć ją cienką folią i masować skórę okrężnymi ruchami.

4. Codzienna postawa
Ostatnia na naszej liście, choć równie istotna. Niezależnie od tego co robimy, musimy być świadome ułożenia naszej szyi, tak by była ona wyciągnięta ku górze. Zatem gdy czytamy książkę, czy przeglądamy Facebooka, obraz powinien znajdować się na wysokości naszych oczu. Gdy ćwiczymy, pilnujmy by głowę trzymać na odpowiedniej wysokości. Warto również zainwestować w poduszkę – rulon, którą kładziemy pod szyję, tak by w trakcie snu nie dochodziło do zginania się szyi.

Newsletter

Zapisz się i buduj z nami silną i zangażowaną społeczność

Podziel się z nami swoją opinią